jueves, 19 de junio de 2014

Tricicles de 2n d'ESO acabats

Els alumnes de 2n d'ESO que han escollit l'assignatura optativa Taller de Tecnologia, han gaudit molt amb el resultat del seu projecte de la 3ª Avaluació. La proposta d'aquest projecte fou construir un tricicle amb un commandament que permetria el canvi de sentit del motor, de manera que el tricicle avançaria cap al davant i cap al darrere. Ha sigut un projecte molt guiat i les condicions eren les següents:

  • Estructura de tauler de fusta de pi
  • Disseny de cada una de les peces de l'estructura facilitat per la professora.
  • Mecanisme format per engranatges per tal d'aconseguir una reducció de la velocitat inicial del motor.
  • Els alumnes disposen de totes les ferramentes del Taller de Tecnologia. 
Ací tenim algunes fotografies i vídeos dels resultats obtinguts: 

Tricicle de l'alumne Kejia Zhang


 
                 Vídeo del tricicle de Kejia Zhang


 Vídeo del tricicle de Daniel Tomás













Fars acabats

Els alumnes de 3r d'ESO han dissenyat i construït un far amb una plataforma giratoria. La proposta i les condicions del projecte a dissenyar i construir que es van plantejar a l'inici de la segona avaluació foren les següents: 
-  A l'estructura es poden utilitzar els següents tipus de materials: 
o   Tauler d'aglomerat
o   Tauler de contraxapat
o   Tauler de DM
o   Cartó ondulat
o    Fusta de de balsa
o    Plàstics reutilitzats
- El tamany  màxim del projecte serà:  300 x 200 x 350 mm (ample x llarg x alt)
- El mecanisme necessari per què gire la plataforma es construirà amb una combinació d'engranatges i politges i amb un motor de reducció 23:1.
-   La velocitat que s'ha d'obtindre a la plataforma giratoria serà: 1 volta/ 3 segons – 1 volta/5 segons.
-  L'alimentació del circuit elèctric serà de 4,5 volts.
- El motor i la pereta es connectaran en paral·lel a la font d'alimentació o la pila i el circuit es controlarà amb un interruptor.
- El mecanisme del projecte es cobrirà amb una altra estructura (caseta adosada al far) i haurem de poder tindre accés al mecanisme (amb una porta, per exemple). 

-  Es disposen de totes les ferramentes del Taller de Tecnologia.
Ací tenim els resultats:



 Projectes de les alumnes: Jessica Limachi, Gladys Mazariegos i Ariadna Seano de 3r B.