jueves, 26 de febrero de 2015

Projecte 4t ESO "Pont llevadís amb funcionament automatitzat"

Els alumnes de 4t d'ESO han construït un pont llevadís amb funcionament automatitzat al taller de Tecnologia. La planificació i construcció del projecte ha durat dues avaluacions. 


Primerament, els alumnes van realitzar una recerca a l'Internet, per a conéixer el funcionament dels ponts llevadissos, per què s'han utilitzat al llarg del temps, els diferents materials amb què estan construïts. Al cap a la fi, els alumnes han investigat per fer un anàlisi d'aquest objecte tecnològic.

El projecte que han construït els alumnes havia de complir les condicions següents:

- Materials per a l'estructura: fusta de pi, tauler de fibres DM i aglomerat.

- Funcionament: 

  • En la posició horitzontal de la plataforma del pont, els semàfors (diodes LED) hauria estar en verd i la barrera en alt. 
  • Quan activarem l'interruptor de corredera, el pont començaria a pujar (es posa en marxa el motor). En eixe moment, la barrera baixa i s'encenen els LEDS rojos. 
  • Canviem la posició de l'interruptor de corredera i la plataforma comença a baixar, arriba a la posició horitzontal i para. 



























L'esquema del circuit elèctric que els alumnes han muntat es aquest:


Circuit elèctric del pont llevadís automatitzat amb el recorregut del corrent elèctric en dos estats del pont

Làmpada per a tauleta de nit 3r d'ESO

El projecte de 3r ESO de la segona avaluació ha consistit en la construcció d'una làmpada per a la tauleta de nit. El plantejament del problema de cara als alumnes ha sigut el següent:


  • Làmpada senzilla amb una pereta de 40 a 60 vats (W)de potència amb portalàmpades estret que s'encén quan s'acciona un interruptor situat en el cable elèctric que uneix que la làmpada a l'endoll de la paret, d'aproximadament un metre de longitud.
  • La base serà de fusta de pi massís sobre la qual es dibuixarà i serrarà amb forma d'un octògon i es realitzarà un bitsell decoratiu.
  • La tulipa serà traslúcida, amb cartolina i amb un tractament d'oli i estarà feta per pentàgons dibuixant estreles quan es reflectisca la llum de la pereta.
  • L'alumnat s'encarregarà de fer el muntatge sencer de l'endoll amb l'interruptor i el portaperetes.

    Làmpada de Daniel Tomás 3r ESO B

    Làmpada de Gergana Atanasova Petkova 3r ESO B